Sidan du letade efter finns inte här. En sökning på nytt2006 stamman 2006 resulterade i denna sidan. Om det inte var detta innehållet du letade efter kan du göra en ny sökning uppe till höger.

Ny Karatestyrelse 2006

Till samtliga Sveriges karateutövare

I dagarna har Era klubbrepresentanter erhållit ett informationsbrev. Detta utskick presenterar ett alternativ till sittande styrelse i Karatesektionen, vilka kommer att kandidera vid årsmötet den 18 mars 2006 i Stockholm. Vi som står bakom detta alternativ vill ge samtliga karatekas lika möjlighet att ta ställning till dels oss som personer dels det förhållningssätt och under vilka förutsättningar vi anser att sektionens arbete skall bedrivas. Samtidigt vill vi visa att våra kandidaturer och försök att vinna gehör för dessa sker öppet.

För att läsa hela brevet se bifogad fil.

Väl mött på Karatesektionens årsmöte
Hälsningar
Urban Andersson

Får inte upp länken! Finns bladet på annat ställe?

MVH
Fred Sannes

Om du inte "kan" eller "vill"! Hindra då inte dom som kan och redan har börjat.

Jag tror att problemet är lokalt för den som inte kan ladda hem filen. Går det inte att lösa på något vis så maila mig :

eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%6d%69%63%68%61%65%6c%2e%62%65%72%67%6d%61%6e%40%65%6b%6f%6e%6f%6d%6c%69%6e%6a%65%6e%2e%73%65%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%6d%69%63%68%61%65%6c%2e%62%65%72%67%6d%61%6e%40%65%6b%6f%6e%6f%6d%6c%69%6e%6a%65%6e%2e%73%65%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))

så skickar jag brevet via mail.

Vänligen Michael Bergman

Rösta för en förnyelse i sektionen. Vi vill inleda en ny period i svensk karate där öppenhet, rättvisa och samverkan skall ha störst betydelse.

Har ni funderingar eller frågor så här veckan innan årsmötet, ställ frågorna här så lovar vi ärliga svar.

Vänligen
Urban Andersson
Jonas Bengtsson
Michael Bergman

Hur ser den nya styrelsen ut :ser:

Charlåtta Brandt

Ordförande - Britt Sohlberg
Vice ordf - Daniel Pettersson
Utbildningsansvarig - Mikael Söderqvist
Informationsansvarig - Stefan Stenudd
Ledamot - Petra Flour

Sektionsrepresentanterna vet jag inte så det får någon annan fylla på med.

/Michael Sjölin

=======================
Michael Sjölin
eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%6d%69%63%68%61%65%6c%2e%73%6a%6f%6c%69%6e%40%63%72%65%61%74%65%2e%73%65%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%6d%69%63%68%61%65%6c%2e%73%6a%6f%6c%69%6e%40%63%72%65%61%74%65%2e%73%65%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))

(Kamp)sportfilm på nätet -
http://www.streamsport.se/

====== Disclaimer =========

Detta uttalande görs i egenskap av privatperson och skall inte ses som någon form av representation eller uttalande från SBKF, styrelsen i SBKF eller därmed jämställbara organ.

====== End Disclaimer =====

L8 B menade nog karatestyrelsen.

Ordförande: Urban Andersson
Sekreterare: Jonas Bengtsson
Kassör: Michael Bergman

Ledamot: Anders Pettersson
Ledamot: Karin Sökare

Suppleant: Kristina Ullgren
Suppleant: Bengt Zackrisson

Stämman krymte styrelsen till 5 ledamöter + 2 suppleanter. Anledningen till detta är att spara pengar, göra arbetet enklare och arbeta effektivt genom kommittér.

Vänligen,
Michael Bergman

Jo, tack! Laughing out loud

Charlåtta Brandt

I den mån den nya styrelsen läser detta så önskar jag er lycka till. Förhoppningsvis använder ni er av de som faktiskt brinner för olika saker i olika arrangemang och förhoppningsvis gräver ni inte ner er i diskussioner om att olika stilar ska ha "rättvis" representation i allt och överallt.

Ni har att jobba för hela karatesverige. Ett kanske ibland tråkigt och otacksamt ideellt arbete.

Lycka till och var positiva! Smile

Michael Andersson
Glad karateutövare

Tack Mike,
vi skall göra vårt absolut bästa,

“The world we have made as a result
of the level of thinking we have done thus far,
creates problems we cannot solve at the same level
of thinking at which we created them.”

Sa Einstein en gång i tiden.

Vänligen,
Michael Bergman

Michael Bergman skrev:

Kassör: Michael Bergman
Ledamot: Anders Pettersson
Suppleant: Bengt Zackrisson

Enligt länken från förstasidan ( http://www.budo.se/nytt2006/sektioner.shtml ) så består karatestyrelsen av dessa:

Kassör: Jonas Bengtsson
Ledamot shorinjikempoansvarig: Anders Pettersson
Suppleant: Bengt Zachrisson

Det stämmer inte riktigt med det som står här. Vilket är korrekt?

Hursomhelst så önskar jag den nya styrelsen lycka till och hoppas att ni lyckas med att ena svensk karate så att de som brutit sig ut till Sv. Karateförbundet kan komma tilbaka till SBKF. Det bådar kanske gott för det i.o.m. att Karin Sökare är med.(?)

Personligen så tycker jag det är roligt att karatestyrelsen blivit lite mer "shotokaniserad". Inte för att favorisera nån stil egentligen, utan mer för att det är lite omväxling och nya friska takter med förhoppningsvis massa nya idéer.

Kan inte ni som ingår presentera er litegrann och publicera er handlingsplan?

Mats Lillnor
JKA Shotokan Karate
haningebudoklubb.se

Den nya styrelsen är ett gott tillskott i Svensk karate.

Jag har själv haft många konstruktiva diskussioner med Michael Bergman bl.a. här i forumet. Bergman är väl lämpad för den uppgift han nu valts till vilket jag tycker är roligt. Han är också väl insatt i vad som varit i Svensk karate vilket underlättar ett effektivt arbete.

Jag har även träffat Jonas Benktsson som är en otroligt ödmjuk och kunnig kille. En mycket kompentent styrelsemedlem enligt min mening.

Urban Andersson är en gammal kompetent domarkollega med bra åsikter, kul. Roligt med en ordförande som varit aktiv på många områden inom karaten.

Karin Sökare har ju varit en av Sveriges duktigaste karatetävlande. Hoppas hon är eller blir lika duktig i sin styrelseroll.

Kristina Ullgren är ju en kanal i Svensk karate vi borde ta till vara på. Hon är ju en länk till Svenska Wadokai vars ordförande/chefstränare är Shingo Ohgami. Hoppas bara att hon kan och har förmåga att ge karateutövare i Sverige möjligheten till hans kunskap såväl praktiskt som teoretiskt. Kunskapen Ohgami har är ovärderlig för Svensk karate och måste bara tillvaratas.

Lycka till

Med vänlig hälsning
Fred Sannes

Om du inte "kan" eller "vill"! Hindra då inte dom som kan och redan har börjat.