DVD från EM 2008 WAKO

Nu finns dvd:n från EM 2008 WAKO LC&FCLK (Guimarães, Portugal / 2008-11-24-2008-11-30) till försäljning. Den innehåller Sveriges samtliga matcher + en massa bilder.

Dvd:n kostar 150kr alt. 170kr om den skall skickas.

Beställning gör du via e-post till eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%69%6e%66%6f%40%6b%69%63%6b%62%6f%78%6e%69%6e%67%2e%69%6e%66%6f%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%69%6e%66%6f%40%6b%69%63%6b%62%6f%78%6e%69%6e%67%2e%69%6e%66%6f%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))

eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%77%77%77%2e%6b%69%63%6b%62%6f%78%6e%69%6e%67%2e%69%6e%66%6f%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%77%77%77%2e%6b%69%63%6b%62%6f%78%6e%69%6e%67%2e%69%6e%66%6f%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))

Är verkligen så enkel att sälja filmer från European Championship på nätet? Behöver man inte någon form av tillstånd?

-------------------------------------
Best Regards/Med vänliga hälsningar
Ahad Nobakhti
Telephone&Fax&Gsm. +46 739 15 50 23.
kalmarkungfu.org

Det filmas och tillverkas dvd-skivor från olika evenemang hela tiden tiden och som jag uppfattar det så är det ju bara dom matcher som dom själva har deltagit i och inte hela mästerskapet. Det är väl bara kul att någon lägger sin energi på att filma och tillverka en dvd från tävligen som dom kan delge andra som inte har varit där. :ser:

För att få filma en match inom ett arrangemang krävs tillstånd från arrangören, nu gör ju alla det ändå så det är inget att bråka om. Ska filmen sedan användas för privat bruk d.v.s. den ene fightern ska titta på den för att bedöma sin insats etc. krävs inget mer tillstånd (dock bör arrangören meddela att arrangemanget videofilmas)

Däremot ska filmen offentligöras krävs tillstånd från båda fighters och domaren (d.v.s. de på filmen) och arrangören förstås.

Dock vid vissa mästerskap finns förbud att filma (t.ex. när tv rättigheter är såld etc.) DÅ kan det bli livat eftersom det plötsligt är ett upphovsrättsbrott. Det beror ju mycket på innehållet, men ta fallet med EM som nu diskuteras skulle troligen en producent inte bli alltför glad att upptäcka att hans upphovsrättsskyddade material (d.v.s. mästerskapen) säljs via Sv. Budo & Kampsports Förbundets hemsida på DVD framför allt då inte en final.

Ofta finns det inskrivet då i anmälan till tävlingen att tv-rättigheter är sålda och att fighters godkänner att medverka. Om WAKO har ett filmförbud förvånar mig inte ett dugg Big smile

Hur-som-helst; det är väl bara bra att matcher filmas och görs tillgängliga för alla? Ska sporten växa måste vi synas på alla sätt! Ahad har en poäng men den känns rätt tom om man ser till PR en bra DVD kan ge... Se bara efter första WAKO mästerskapen 1987 (inte många som var med då i dagens kickboxnings Sverige - var själv ny då i sporten). WAKO gav ut en kanonproducerad VHS och vips visste alla vilka Jean Frenette, Troy Dorsey m.fl. var. Sverige hade med två på filmen; Jonny Gevyri (eller hur han stavade sitt namn) i final FC -54 kg och Jonny Andreasson (Ironman Laughing out loud) på prispallen som trea i FC -81 kg. På den tiden fanns bara FC, Semicontact och forms inom WAKO (WKA hade lowkick redan då vilket om man ska vara petig är den egentliga Kickboxingen, FC heter just bara Fullcontact om man ser rent historiskt) och i Sverige tävlade bara efter WKAs regler (med lowkick i shorts) men ändrade till 1988 års SM då man för första gången körde efter WAKO regler (första gången man tävlade i LC också, fast inte på SM nivå). Fick ni lite historia också

====== Disclaimer =========

Detta uttalande görs i egenskap av privatperson och skall inte ses som någon form av representation eller uttalande från Ironman Timrå, styrelsen i Ironman Timrå eller därmed jämställbara organ.

====== End Disclaimer =====

Oj oj då, vad du kan! Men kickboxningen är inte så stor så sådana rättigheter skall behövas. Jag tycker bara det är kul att någon tar sig tid och ork att göra en dvd och det är ju inte så att hela mästerskapet är filmat utan bara svenskarnas matcher och dom har säkert inget emot detta. Det är väl ingen som tvingar dig att köpa en skiva!

Vad jag har läst på detta forum så är du Martin väldigt mycket för moral och etik och kan du tracka ner på något så gör du det verkligen och det råder inget tvivel om att du inte gillar förbundet wako och då passade detta väldigt bra att detta var på ett wako mästerskap. Om du nu tycker illa om wako så låt då andra upptäcka det själva istället för åter och åter kasta skit på ett förbund.

Väldigt bra formulerat av dig Johan. Tongue Att inte du Martin tar och lägger din energi på ditt WTKA istället för att hela tiden baktala Wako! :ajabaja: Om nu andra förbund är så mycket bättre så kommer folk märka det och gå över till något annat förbund. Du som representant för WTKA kan ju föregå med gott exempel.

Detta låter väldigt kull ”” Det är väl bara kul att någon lägger sin energi på att filma och tillverka en dvd från tävlingen som dom kan delge andra som inte har varit där””

Men ändå kräver att ha tillstånd från dem som är med filmen! Det är inte förbudets uppgift att filma och sälja filmer från tävlingar! Intressant att WAKO Sverige drivs som ett privat bolag i kampsportförbundet. ”””Men kickboxningen är inte så stor så sådana rättigheter skall behövas”” tillstånd och rätigheter gäller för alla INTE bara stora sporter!

Samtidigt är kull att vi har fåt nya medlemmar i forumet, hoppas att alla inte tillhör samma IP adress.

Lite tips för bättre försäljning ni kan höja priset från 150:- till 250:- med tanke WAKO är medlem i WADA (World Anti-Doping Agency) eller lägga fina efterfest bilder att kunna sälja mer;) ,,,,

””” Om nu andra förbund är så mycket bättre så kommer folk märka det och gå över till något annat förbund”””
Om de INTE vill vara bara bästa i hemmaplan, Om de vill bli Världsmästare i Kickboxning eller K-1 de kommer att bli intresserade att prova på olika organisationer !

Andra Kickboxnings organisationer fungerar Inte som konditori att den som betalar mest för den godaste! Andra organisationer skapar möjligheter för sina medlemmar att utveckla sin sport och givetvis intresse! Säger du/ni nej då stödjer ni diktator styrd organisation som begränsar allt för sina medlemmar för att kunna behålla de!

Personligen tycker INTE att man ska flyta från WAKO ; Men jag tycker att de ska ha friheten med sina stadgar ,

Vill man utveckla provar man på Olika!

Fortfarande jag fick inget information om vilka som har blivit utesluten från WAKO ?? :??:
Test brevet fungerade Inte ,,

-------------------------------------
Best Regards/Med vänliga hälsningar
Ahad Nobakhti
Telephone&Fax&Gsm. +46 739 15 50 23.
kalmarkungfu.org

Till att börja med vill jag informera att jag inte tillhör kickboxningen utan en annan kampsport men ibland kan man tycka till ändå och jag vill inte på något sätt skapa några ovänner på forumet. Nu känner inte jag till wako som förbund men så jäkla dåligt kan det väl ändå inte vara för som jag har förstått det så är det ganska så stort förbund och skulle det vara så dåligt så hade väl dom inte haft några medlemmar eller hur? Både du och Martin hackar på organisation wako hela tiden men er trovärdighet blir inte större för ni håller på så för det låter lite som ni själv är på dagisnivå och hela Sverige vet nu vid detta laget att ni tycker wako suger fett. Jag tror inte att iska eller wtka är så mycket bättre än wako för alla förbund är nog lika goa oavsett vilken nivå det är på och det ser vi inte minst på Aras behandling på OS i brottning.
Jag tycker ändå att hela resonemanget angående en dvd från EM är väldigt löjligt och det låter nästan som det hela handlar om avundsjuka och inget annat och eftersom du tyckte det var så rolig så kan jag skriva det igen. ”Det är väl bara kul att någon lägger sin energi på att filma och tillverka en dvd från tävlingen som dom kan delge andra som inte har varit där”.

Både du och Martin kan hålla på att skriva flera följetonger så jag för min del avslutar denna diskussion här och nu och vill till sist upprepa och jag vill inte på något sätt skapa några ovänner på forumet. Cool
God Jul och Gott Nytt År!

För er som vill titta istället så finns både ISKA och WAKO på streamsport.se

Så kan ni ju jämföra arrangemangen själva...

/Michael

PS. Ja, ja. Vi ligger efter. Har mer ISKA och ASO35 på gång in hela tiden. Det kommer mer WAKO också eftersom Martin är så duktig på att filma. Och finns det något från WTKA och WKA tar vi upp det också Wink

PPS. Ja, ja, jag vet. Det är reklam. Men lite får man väl prata om de olika distributionskanalerna...

=======================
Michael Sjölin
eval(unescape('%64%6f%63%75%6d%65%6e%74%2e%77%72%69%74%65%28%27%3c%61%20%68%72%65%66%3d%22%6d%61%69%6c%74%6f%3a%6d%69%63%68%61%65%6c%2e%73%6a%6f%6c%69%6e%40%63%72%65%61%74%65%2e%73%65%22%20%63%6c%61%73%73%3d%22%62%62%2d%65%6d%61%69%6c%22%3e%6d%69%63%68%61%65%6c%2e%73%6a%6f%6c%69%6e%40%63%72%65%61%74%65%2e%73%65%3c%2f%61%3e%27%29%3b'))

(Kamp)sportfilm på nätet -
http://www.streamsport.se/

====== Disclaimer =========

Detta uttalande görs i egenskap av privatperson och skall inte ses som någon form av representation eller uttalande från SBKF, styrelsen i SBKF eller därmed jämställbara organ.

====== End Disclaimer =====

Arkiv