Kimura.ses Kaveh Sabeghi om samarbetet med Aftonbladet: ”Kan inte bli bättre”

Kimura.ses program MMA Panelen värvas alltså över till Aftonbladet. Ett lika stort som kanske överraskande besked. Kimura.se äger emellertid fortfarande programmet och det kommer fortsätta att sändas på kimura.ses youtube och andra sajter som vill visa programmet.
   – Detta kommer att öppna nya dörrar för svensk MMA och svensk kampsport, säger kimura.ses Kaveh Sabeghi till budokampsport.se.

4 april 2012  |  Jonathan Broberg

Kimura.ses program MMA Panelen värvas alltså över till Aftonbladet. Ett lika stort som kanske överraskande besked. Kimura.se äger emellertid fortfarande programmet och det kommer fortsätta att sändas på kimura.ses youtube och andra sajter som vill visa programmet.
   – Detta kommer att öppna nya dörrar för svensk MMA och svensk kampsport, säger kimura.ses Kaveh Sabeghi till budokampsport.se.

Det var för två dagar sedan som Aftonbladet och kimura.se presenterade att programmet MMA Panelen värvas över till Aftonbladet.

Ett samarbete som en av grundarna av kimura.se Kaveh Sabeghi är mycket nöjd med. 
   – Vi har diskuterat fram och tillbaka i tre månader med Aftonbladet. Att det nu är i hamn beror dels på att produktens MMA Panelen är ett bra koncept, men också dels för att Unibet varit inblandade på ett bra sätt.

Aftonbladets satsning på kampsport är i sig den enskilt största neutrala mediasatsningen sedan Nyheter24:as. Men så klart med ett potentiellt större genomslag.
   – Aftonbladet är Sveriges största site. Att de velat inkludera kampsport och MMA, det säger sig själv vad det kan betyda för sporten i Sverige. Det vi på kimura.se gör, det fightplay gör, det MMANytt gör – vi alla attraherar redan de som är intresserade av MMA. Aftonbladet kommer kunna nå ut till helt andra målgrupper. Det kommer få väldigt stora positiva konsekvenser.

Kaveh, hur är känslan just nu över att samarbetet gått i lås?
   – Det känns fantastiskt bra. Vi har hela tiden velat lyfta MMA i Sverige och med detta samarbete uppnår vi ett av våra stora mål. Jag är jätteglad. Det blir inte så mycket större på sajtnivå i Sverige, faktiskt.

Men, enligt Kaveh, finns det två stora avgörande faktorer till att detta samarbete överhuvudtaget kan träda i kraft.
   – Vårt samarbete med Unibet har varit direkt avgörande för att kunnat ha fått till det här samarbetet. Unibet är en av Aftonbladets största annonsörer och är också det första spelbolaget att erbjuda live-betting på MMA-matcher. Utan de hade vi nog aldrig fått ihop det här. Den andra delen är hela vårt kimurateam som lagt ner så mycket tid, kraft och energi på att få MMA att växa. Jag vill lyfta fram Jaser Davari som är en enorm tillgång för oss och också den som varit initiativtagare till konceptet MMA Panelen.

Mer om samarbetet kan läsas här.

Text: Jonathan Broberg

0
0
0