Svenska Spel i ny storsatsning mot breddidrott

Svenska Spel presenterar idag en ny satsning där 50 miljoner kronor årligen delas ut till Sveriges idrottsföreningar. Vilka föreningar som får del av pengarna bestämmer kunderna.
   − Vi brinner för svensk idrott och vet att våra kunder har ett lika starkt engagemang som vi. Därför är vi glada att presentera SVEA, som ger kunderna möjligheten att direkt stödja sin idrott eller favoritförening, säger Svenska Spels VD Lennart Käll i ett pressmeddande.

15 augusti 2012  |  Jonathan Broberg

Svenska Spel presenterar idag en ny satsning där 50 miljoner kronor årligen delas ut till Sveriges idrottsföreningar. Vilka föreningar som får del av pengarna bestämmer kunderna.
   − Vi brinner för svensk idrott och vet att våra kunder har ett lika starkt engagemang som vi. Därför är vi glada att presentera SVEA, som ger kunderna möjligheten att direkt stödja sin idrott eller favoritförening, säger Svenska Spels VD Lennart Käll i ett pressmeddande.

Idag lanseras SVEA – en satsning som innebär att Svenska Spels kunder personligen kommer att kunna sponsra föreningar runtom i landet som är anslutna till Riksidrottsförbundet (RF). Vid varje speltillfälle med Spelkortet får kunden poäng i relation till den insats man spelat för. Poängen kan sedan valfritt fördelas på upp till tre olika föreningar. Det kan vara den lokala föreningen där familj och vänner är engagerade eller favoritlaget i en högre serie. Totalt 50 miljoner kronor ska betalas ut och de ska först och främst gå till föreningens ungdomsverksamhet.

Här finner ni mer information.