Aikidons reklamfilm lanserad

AIKIDO | Svenska Aikidoförbundet satsar offensivt för att locka nya utövare, bland annat med hjälp av en ny reklamfilm.

14 december 2020  |  Mats Lilja

I oktober kunde vi visa bilder från inspelningarna på Värmdö. Nu är resultatet klart och filmen är publicerad.

– Jag är väldigt nöjd och stolt över resultatet. Jag tycker att filmen verkligen förmedlar essensen av aikido, berättar Svenska Aikidoförbundets projektledare Jenny Lagerqvist.

– Det finns både skärpa, allvar, glädje och humor. Det finns lugn, stillhet och koncentration jämte svettig, fysisk dynamik. Vi rör oss och lär oss i samspel med varandra. Ung som gammal, stor som liten, kvinna, man eller däremellan.

Filmen är 1,5 minut lång och precis som vi kunde berätta i samband med inspelningarna så kretsar den kring de nyckelbegrepp som idrotten Aikido står för:

Ai – möte utan konflikt
Ki – kraft utan styrka
Do – träning utan tävling

– Som ordförande är jag fantastiskt stolt över den insats som teamet kring filmen gjort. Särskilt Jenny Lagerquist i egenskap av projektledare, kreatör och regissör, Helga Une som samordnare och koordinator samt inte minst alla de tränande som vigde sista helgen i oktober för att skapa detta smycke, säger Aikidoförbundets ordförande Magnus Burman.

Filmen finns nu publicerad på Youtube och på förbundets olika kanaler.

– Förhoppningen är att den delas och får god spridning redan nu för att öka kännedomen om aikido bredare samt för att peppa våra utövare så de kommer ihåg hur härligt det är att träna aikido, avslutar Jenny Lagerqvist.

Se filmen här:

Text: Mats Lilja
Foto: Svenska Aikidoförbundet

Lämna en kommentar

Du måste varainloggad för att skriva en kommentar

1
5
4