Nyheter

Fina insatser i kendo-EM men svenska medaljer uteblev

Det blev ingen svensk kendo-medalj i EM den här gången, däremot flera fina insatser.

Ifjol vann Markus Arfert svenska kendos första guld i EM på 32 år. Även detta EM blev han den svensk som kom längst i tävlingen, med en kvartsfinalplats. Värt att nämna är att Styrbjörn Strandell kom till åttondelsfinal.

Även i lagtävlingen nådde Sverige kvartsfinal.