Nyheter
Fina insatser i kendo-EM men svenska medaljer uteblev
Det blev ingen svensk kendo-medalj i EM den här gången, däremot flera fina insatser.
Ifjol vann Markus Arfert svenska kendos första guld i EM på 32 år. Även detta EM blev han den svensk som kom längst i tävlingen, med en kvartsfinalplats. Värt att nämna är att Styrbjörn Strandell kom till åttondelsfinal.
Även i lagtävlingen nådde Sverige kvartsfinal.